U, de petitionaris

Behoud beschikbaarheid hulpmiddelen in de wijk dichtbij de patiënt

6.318 ondertekeningen

Zilveren Kruis heeft besloten GEEN ENKELE openbare apotheek te contracteren voor hulpmiddelen. Enkel hulpmiddelen geleverd door landelijk opererende organisaties worden nog vergoed. Samenwerkingsafspraken tussen huisarts, wijkverpleging en apotheek over goede zorg worden hierdoor ondermijnd.

Wij

openbare apothekers, huisartsen, wijkverpleging, thuiszorg

constateren dat:

• dat Zilveren Kruis heeft besloten GEEN ENKELE openbare apotheek te contracteren voor hulpmiddelen. Enkel hulpmiddelen geleverd door landelijk opererende organisaties worden nog vergoed.
  • dat samenwerkingsafspraken tussen huisarts, wijkverpleging en apotheek over goede zorg hierdoor worden ondermijnd.
  • dat dit haaks staat op het beleid van multidisciplinaire samenwerking in de wijk en de mogelijkheid tot het bieden van totaalzorg aan onze patiënten. Deze versplintering leidt tot schrijnende situaties in acute situaties zoals o.a. spoedleveringen voor wonden, katheterisatie en terminale pijnbestrijding.

en verzoeken

zorgverzekeraar Zilveren Kruis, ZN en het ministerie van VWS om hun verantwoordelijkheid te nemen zodat het verlenen van goede, voor iedereen toegankelijke en vergoede zorg ten alle tijden mogelijk blijft middels de door ons gekozen kanalen, dus óók bij de openbare apotheek.

Ondertekenen

We e-mailen u een link waarmee u uw ondertekening kunt bevestigen. Uw gegevens worden niet doorgespeeld aan derden en blijven bij de Stichting Petities.nl. Meer hierover leest u in onze privacyverklaring.

Ontvanger:
zorgverzekeraars
Petitieloket:
Einddatum:
08-02-2021
Organisatie:
NApCo (Nederlandse Apothekers Cooperatie)
Website:

Ondertekeningen